Sedmý díl Sound on Sound si bere na paškál další velmi, ehm, populární škatulku, a to samotný pop. Žánroví puristi by nejspíše škatulkovali, škatulkovali, až by zaškatulkovali a k tomu, co jsem na kompilaci vybral by připsali různé kombinace slov nejasného významu, např. pop/rock/punk/emo/electro atd.. A právě význam hudebních škatulek, které mají podle mnohých demagogů pevně dané významy, které je třeba tesat do kamene a 3x denně se k nim modlit, je poněkud problematický, a to obzvláště ve spojení se škatulkou pop. Prostě „ale holky říkaly, že punk je jinde.“
Pop, ve smyslu slova populární, by měl zcela logicky označovat hudbu, která se populární již stala, tj. vysloužila si podobnou škatulku. Pochopitelně, že takhle to v praxi úplně nefunguje a spíše než zpětně se označení pop používá pro hudbu, která je subjektivně dost líbivá na to aby se populární stala a ve většině případů za podobným (zejména sebe-)označením stojí i obdobně motivovaná snaha kapely/interpreta. V současné mainstreamové hudební scéně je to potom synonymem pro (vy/pře)produkovaný, bezpohlavní produkt, který se má zalíbit pokud možno všem a hlavně, pokud možno nikoho neurazit. Cílem je přece jen popularita a ta se, jak jsme si jistě všichni mnohokrát přečetli v různých zasvěcených komentářích nejrůznějších znalců a akademiků, přímo úměrná kvalitě hudby. Doufám, že všem, kteří se dočetli až sem, je jasné, že přesně tenhle typ popu tu nenajdete. A vzhledem k tomu, že je mnohem snadnější vymezit, o co neběží, než přesně definovat o co jde, nechám to, abyste si udělali obrázek o tom, co pro mě pop vlastně znamená, na vás.
--------------------------
The seventh part of Sound on Sound series focuses on yet another very, ehm, popular genre, i.e the pop itself. The genre purists would probably categorise and re-categorise to eventually label the stuff I’ve picked for this compilation with various combinations of words of vague meaning, for example pop/rock/punk/emo/electro etc.. It is the meaning of the musical labels, which according to some have set meanings that are ought to be carved in stone and prayed to three times a day, is quite problematic, especially in case of the pop genre.
Pop, meaning “popular,” should logically stand for music that has already became popular and therefore rightfully acquired this label. Of course, in the real world it doesn’t always work this way and this label is rather than in retrospectively used for music that is subjectively appealing enough to become popular. In most cases, this (especially self-)labelling refers to attitude of the band/artist itself. However, in contemporary mainstream scene this has became synonym for (over)produced, polished, slick and somewhat ball-less products that aim to please as many as possible and offend, if possible, no one. The aim is popularity, and that is, after all, the only measure of the quality of the music, as you have probably already learned from various enlightened reviews and comments written by indisputable music experts and academicians. I hope that to all who have bothered reading this far it is now more than clear that the above described type is exactly the kind of pop you won’t find here. Well, and because it is far easier to define what it is not, than plainly state what the hell it is supposed to be about, I’ll let you form your own opinion, as to what does pop mean for me, by listening to the stuff I’ve put on the compilation. Enjoy.
Tracklist:
(pořadí – název (kapela, album, rok)
(number – title (artist, album, year)
- 001 - Sound On Sound (Big Boys, Lullabies Help The Brain Grow, 1983)
- 002 - Tell Me All Again (The Exit, Home For An Island, 2004)
- 003 - Honey White (Morphine, Yes, 1995)
- 004 - Stranger by the Day (Shades Apart, Eyewitness, 1999)
- 005 - Six Cities (Supersystem, Always Never Again, 2005)
- 006 - Rebeccas (The View, Which Bitch?, 2009)
- 007 - On eBay (Chumbawamba, Un, 2005)
- 008 - A Praise Chorus (Jimmy Eat World, Bleed American, 2001)
- 009 - Relief Next to Me (Tegan and Sara, The Con, 2007)
- 010 - Block Out The World (Maxeen, Hello Echo, 2006)
- 011 - Stupid Questions (New Model Army, New Model Army, 1987)
- 012 - Por La Boca Vive El Pez (Fito & Fitipaldis, Por La Boca Vive El Pez, 2006)
- 013 - Reach The Rock (Havana 3A.M., Havana 3A.M., 1991)
- 014 - AM Tilts (The Matches, A Band In Hope, 2008)
- 015 - Sic Transit Gloria, Glory Fades (Brand New, Deja Entendu, 2003)
- 016 - You File (Denali, Denali, 2002)
- 017 - Monument (The Frames, Fitzcarraldo, 1996)
- 018 - Living in America (The Sounds, Living in America, 2003)
- 019 - Two Step (Dave Matthews Band, Crash, 1996)
- 020 - Coffee & TV (Blur, 13, 1999)
Link:
http://rapidshare.com/files/194688783/Sound_On_Sound_007_-_Pop_As_Fuck_I.rar
Žádné komentáře:
Okomentovat